Nu är det slut

Fem veckors praktik på Mora tidning är avslutad och det blev en bra dag.
Kändes dock mest som jag bara fikade mig igenom dagen. Men det är väl aldrig fel?
Fick följa med hela gänget på den traditionella fredagsfikan på Kaffestugan där chefen bjöd mig på fika. Sockerchock på morgonen är aldrig fel. Och att sitta och lyssna på deras diskussioner kan vara väldigt kul ibland, speciellt när man inser att man inte har en aning om hur man kom in på det spåret och sedan se hur det spårar ur.

Skulle göra ett jobb på en kille idag men det föll ganska rejält. Han kunde inte ge mig någon vettig information överhuvudtaget så jag gav till slut upp. Men det blev en notis på det iaf. Typiskt! Jag som trodde att jag skulle få komma tillbaka till skolan och skryta om att jag inte skrivit en enda notis.. det sprack på min allra sista dag.

Skulle ha käkat lunch med Sandra idag men hon fick tyvärr förhinder. Så det blev istället en lunch med Mister Olander och Mister Norberg, de var ganska bra sällskap de också.

På eftermiddagen bjöd jag hela gänget på tårta. Bjöd med annonserna också eftersom jag varit lite väl generös i mitt tårt-köpande. Det uppskattades och det var ju huvudsaken.

Har insett att de i princip räknar med att jag kommer dit i sommar, så jag börjar känna av pressen nu. Men jag kan inte göra mer än mitt bästa.
De har dessutom bestämt att de vill ha en hallå-där med mig när jag är i New York. Olander ska ringa mig någon dag när jag är där. Skulle vara riktigt kul om de gjorde det faktiskt! Men jag är väl inte övertygad om att de kommer komma ihåg det.. Det är ju trots allt en månad kvar tills vi åker.

Imorgon förmiddag åker jag tillbaka till Karlstad. Mamma är så snäll så hon ska köra mig hela vägen till Munkfors så jag kan ta bussen därifrån. Min mami är så snäll. Eller så vill hon bara bli av med mig en dag tidigare.

Har försökt dra ihop tjejerna till en vinkväll imorgon men det blir nog inte så. De är så upptagna. De har ju ett liv, om man jämför med undertecknad. Räknar iskallt med att Mister G gör min kväll en aning mindre långtråkig imorgon.

Jag känner att jag inte kommer kunna sova inatt, men jag måste väl ändå ge det ett försök. Så, god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback