Knepig dag

Det har varit en konstig dag idag. Kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag har känt mig ganska värdelös hela dagen.
Dagen har i alla fall spenderats på Fridhemskyrkan och påskvandring med barn. Det blev så klart värdelöst och jag var tvungen att gå den två gånger för att ens få bara halvkassa bilder.

Chefen hade ett halvknepigt prat med mig idag. Vet inte riktigt vad hon ville säga med det.. Kanske kände hon sig bara ensam eftersom alla gubbarna var ute på fika.

Det kära återseendet blev bättre än jag hade hoppats idag. Fick äntligen träffa min gamla sjukgymnast som jag inte sett på flera år. Jag har faktiskt saknat henne. Hon bjöd på sen födelsedagsfika på Kaffestugan.
Hon frågade inte en enda gång om mina ben och det var så skönt att slippa.
Fick dessutom en hög med gamla kort på Lisa, 4 år, nyopererad och gipsad. Har inget minne av det alls. Men jag var faktiskt rätt söt när jag var liten. Vem hade kunnat ana det?

Imorgon är sista jobbdagen innan påsk. Skönt! Sedan kommer ingen tidning förän nästa onsdag. Hoppas jag får sluta i tid och hinner med bussen hem till Malung imorgon.
Hälften av mina klasskompisar avslutar ju sin praktik nu i dagarna. Själv har jag en vecka kvar. Jag säger inte att jag också vill sluta, men det hade faktiskt varit rätt skönt att ha ett sådant där påsklov som man hört talas om. Om inte annat för att ta i med hårdhandskarna med projektet. Menmen..  

Klockan är nu tio och jag är fruktansvärt rastlös. Bok, kanske?
Fick förövringt en hälsning från Karlstad idag med Mister Gunnarsson som förmedlare. Ååh, vad jag vill hem!!!!

Fuck off.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback